lördag

Dagen har bestått av städning, städning & återigen städning & nu skimrar allt rent. Känner mig extra glad & julig.♥ Julafton om 9 dagar, vart tog tiden vägen? Det var precis höstlov & nu klär vi julgranar & bakar pepparkakor. Men gör inget för mig att julafton närmar sig, den kommer ju med så mycket gott, roligt & traidtioner. En av de sakerna jag älskar mest med julen, det är traditionerna. Man gör samma sak varje år, en gång om året & det är perfekt.
 
 
Och därför blir jag så förbannad när jag hör att de ska ta bort dockscenen ur Tomtens verkstad. Det är så in i helvetes löjligt & dumt på alla möjliga sätt. Det är inget som helst rasistiskt med den scenen. Att ta bort sådana saker är ju som att antyda att det måste vara en rasistisk sak & att allt som råkar vara brunt/svart (ex; pepparkaksgubbar från Luciatåg) ska vara rastiskt, right?
Jag själv tycker dockscenen är en av de roligaste klipper ur Tomtens verkstad & inte för att dockan råkar vara mörkhyad utan för att dockan helt enkel är underhållande, den har en rolig attityd. Det är min åsikt i alla fall! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0